Focis példával válaszolt Varga Mihály arra, mit szól ahhoz, hogy Orbán eljelentékteleníti
Azután kérdezték Vargát, hogy Nagy Márton alá került szinte teljes egészében a gazdaság irányítása.
Azután kérdezték Vargát, hogy Nagy Márton alá került szinte teljes egészében a gazdaság irányítása.
A vétójog csak illúzió, Varga Mihály eljelentéktelenedik a kormányban. A gazdaságpolitika vezetőjévé előlépő Nagy Márton víziója szerint semmi sem számít, csak a gazdasági növekedés, az majd mindent megold. Elengedett költségvetési hiány és magas infláció várható, és ha nem sül el minden jól, akkor a mostaninál is keményebb válság.
Varga Mihály pénzügyminiszternek be kell érnie azzal, hogy megvétózhatja az eddig általa vezetett Gazdasági Kabinet döntéseit.
A gazdaságfejlesztési miniszter azt is elárulta: 10 eurós csökkenést terveznek a rendszerhasználati díjaknál az ipari energiafelhasználók esetében.
„És neked ki a leghíresebb ember a telefonkönyvedben?” címmel tett ki egy „jópofa”, „laza” videót Orbán Viktor miniszterelnök a saját TikTok-oldalára.
Nem a pozitív reálkamatok fullasztják le a gazdaságot, hanem a magas infláció – üzen közérthetőre fogalmazott szakmai dolgozatban a jegybank Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek és Parragh László iparkamarai elnöknek. Az érveken túl bizonyítékot is mutatnak: az elmúlt időszakban épp akkor esett vissza leginkább a gazdaság, amikor a legmélyebben negatív volt a reálkamat. Ráadásul több hiteltermék kamata most is vaskosan negatív, mégsem pörög fel a gazdaság.
Az inflációnál nagyobb béremelkedés fordulópont, de az inflációs sokk nyomán a keresetek csak annyit érnek, mint 2020-ban. A gazdaságfejlesztési miniszter szerint nagy vívmány, hogy a minimálbér számszerűen nagyobb, mint 15 éve.
A Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) szerint kevés a 10 százalékos garantált bérminimum-emelés.
Sikerjelentés a gazdaságfejlesztési minisztériumtól.
A magyar kormány minisztereinek feladatkörei számtalan ponton fedik egymást, ami alkalmanként anomáliákhoz vezet.
A kormány „átvette az infláció elleni küzdelmet”, íme az eredmény.
Hiába lengette be a kormány, egyelőre nincs egyetértés a kérdésben.
Vége minden megmaradt optimizmusnak, már a kevéssel nulla fölötti éves GDP-növekedés sincs a kormányzati várakozások között.
Kiderült mi a kormányzat célja az új állami céggel, az Air Hungary Zrt.-vel.
Épül az ökoszisztéma az elektromosautó-gyártáshoz, minden harmadik befektetői forint keletről jön, ha ez így megy tovább, akkor az uniós fejlettség 90 százalékát elérhetjük az évtized végére a minisztérium szerint.
Az új, pár hetes vállalkozásról a kormányzat hallgat, egy háttérdokumentum szerint „állami légi közlekedési szolgáltató kompetencia központ létrehozása” a feladata. De még az is lehet, hogy szerephez jut a Budapest Airport visszavásárlása után a repülőtér üzemeltetésében, vagy a Rolls-Royce elektromos hajtóműs kutatás-fejlesztési programjában, amit az állam milliárdokkal támogat.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter bejelentése szerint a program indulása óta 440 ezer vállalkozó élt a lehetőséggel, a sikeresség miatt pedig jövőre is marad a fix, 5 százalékos nettó ügyfélkamat.
150 ezer forintos igazgatósági állással kínálták meg a Miniszterelnökség államtitkárát, amit a jelek szerint kevesellt.
A miniszter örömmel nyugtázta, hogy az utóbbi időszakban csökkentek a hazai üzemanyagárak, és nálunk olcsóbb tankolni, mint Horvátországban, Ausztriában és Szerbiában.